2014. október 11., szombat

Gomb keksz

Szerintem a linzer a legjobb cookie a világon! Egyszerű, isteni finom, bármivel variálható, bármilyen alkalomra aktualizálható. Én most egy baráti összejövetelre sütöttem, de sütöttem már csak azért is, hogy magamat szórakoztassam. Most ismét gombok készültek, karácsonyra majd lesz mézikés vagy angyalkás, vagy valami hasonló. 
Hozzávalók, 
300 g liszt
200 g margarin
100 g porcukor
1 egész tojás
1 citrom reszelt héja
Elkészítés,
A lisztet,a porcukrot és a margarint összemorzsoljuk, majd a tojással és a citromhéjjal jól összegyúrjuk. Legalább 1 órára hűtőbe tesszük pihenni.
7-8 mm vastagra nyújtjuk lisztezett deszkán és kiszaggatjuk őket. Én egy nagyobb és egy kisebb pohárral szaggattam, formáztam, hogy gombok legyenek. A nagy pohárral kiszaggattam a tésztát, a kisebbel egy mélyedést csináltam, vigyázva, hogy ne nyomjam rá nagyon, majdd szívószállal lyukakat készítettem.
Nemrég azt olvastam,hogy a kiszaggatott formák akkor lesznek szép, éles, formatartóak, ha még kiszaggatva is visszatesszük egy 15 percre a hűtőbe (ezt én most nem tettem meg).Ez kicsit lassítja a sütési folyamatot, de szerintem megéri, nincs több felismerhetetlenségig terült amorf keksz!
180 fokos sütőben 12 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése