2014. október 10., péntek

Chocolate Guinness Cake

Szeretem a sört...igen, nő létemre szeretem. A meleg nyári estéken nincs is jobb mint egy pohár, jéghideg sör. Bár most, hogy már ősz van nem jut eszembe, hogy igyak és az igazság az, hogy a világos sört szeretem, ezt a Guinnesst még nem is kóstoltam, pláne nem sütiben. De mivel maradt egy doboz mascarpone krémem és közelgett a lejárati idő, a kezembe akadt Nigella receptje. A sütinek fura kinézete van, mert a tészta színe olyan mint ha elégett volna és sütés közben az illata is hasonló, jó párszor ránéztem amíg a sütőben volt, hogy biztos szénné égett már. De egyáltalán nem lett semmi baja. Kicsit ragacsos a tésztája és a sütési idő után, miközben hűtöttem összement (amit csak azért sajnáltam, mert annyira szépen feljött, hogy még a kerek sütőformából is kikacsintott). AAz íze azonban kárpótolt mindenért. Mivel elég könnyű és gyors süti biztosan többször is meg fogom kóstolni. A képekkel most nem vagyok megelégedve, sajnos türelmetlen nőszemély vagyok, így még langyos volt amikor a tejszínhabos krém a tetejére került, ez rontja az összképet. 
Íme a recept:
Hozzávalók: 

a tésztához, 
  • 250 ml  Guinness
  • 250 g vaj
  • 75 kakaópor
  • 400 porcukor
  • 142 ml tejföl
  • nagy tojás
  • evőkanál vaníliaaroma
  • 275 sima liszt
  • 2 ½ teáskanál szódabikarbóna

a krémhez,
  • 300 g krémsajt (én mascarpone-t használtam)
  • 150 porcukor
  • 125 ml habtejszín 
Elkészítés,
A sört egy mélyebb fazékba öntöttem, a vaníliaaromával, a kockára vágott vajjal és cukorral együtt. Addig melegítettem, amíg a vaj szépen el nem olvadt. Ezután elzártam a gázt alatta és beleszitáltam a kakaóport. Jól elkevertem ezt is. Majd felvertem a tojást, beleöntöttem a tejfölbe, ezt a keveréket is a sörös masszához vegyítettem. Végül belekevertem a szódabikarbónával elkevert lisztet.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra és a kivajazott 23 cm-s kerek tortaformába beleöntöttem a tésztát. 50 percig sütöttem, vagyis inkább tűpróbáig. Kihűtöttem!

A habtejszínt kemény habbá vertem, belekevertem a porcukrot és a krémsajtot, majd a torta tetejére halmoztam.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése