2014. szeptember 20., szombat

Lekváros linzer

Lekváros linzert talán már mindenki sütött, hiszen egyszerű, gyors és nagyon kiadós, finom édesség. Most Nagymamám receptes könyvéből készítettem el, mert a saját receptem szerint Rama-val kellett volna készülnie, de mivel sok vajam volt itthon, gondoltam kipróbálom a régit, de nekem mégis új receptet.
Egyébként ez az a sütemény, amiből talán minden héten tudnék enni 20-30 darabot. :)
Hozzávalók:

0,5 dl tej (2,8%-os)
1 tojássárgája
10 dkg porcukor
30 dkg finomliszt
20 dkg vaj
lekvár (ízlés szerint eper, barack, szilva…)én vegyes erdei gyümölcslekvárral csináltam


Elkészítés: 

A tejben elkeverem a tojássárgáját. A lisztet a vajjal elmorzsolom, majd hozzáadom a porcukrot és a tejes keveréket. A simává kevert tésztát a hűtőben 30 percig pihentetem. A sütőt 180 fokra előmelegítem, a tésztát 4 mm vékonyságúra kinyújtom, és linzerkiszúróval kiszaggatom. A korongok felének a közepét egy kisebb kiszúróval kivágom. A tepsit sütőpapírral kibélelem, hogy a tészta ne ragadjon le. Ha a korongok aranybarnára sültek, (gyorsan sülnek, kb. 5 perc alatt), akkor utána kiszedem őket, és egy teli meg egy lyukas darabot lekvárral összeragasztok. Ebből a mennyiségű alapanyagból, 20 darab linzer lett. Az erdei gyümölcslekvárt pedig azért választottam hozzá, mert kellemes fanyar ízt ad neki. A tetejét ízlés szerint megszórhatjuk porcukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése