2014. szeptember 3., szerda

Lemon meringue pie

Szeretem azokat a sütiket amibe a hozzávalókat egészben fel kell használni. Értem ezalatt azt, hogy a citromnak nem csak a héját, hanem a levét is felhasználom. Vagy a tojásoknak a sárgáját és a fehérjéjét is a sütibe kell keverni. Ez a süti ilyen volt, bár erre csak a készítésénél jöttem rá. 
Igazából ezt a sütit a külseje miatt szerettem volna megcsinálni, mert már régóta tetszett, de nem volt időm nekiállni. Végre megcsináltam és nem csak a külseje gyönyörű (legalábbis nekem nagyon tetszik) de az íze is hihetetlenül finom. Egyszerre fanyar a citrom miatt és édes a tetején lévő habcsók miatt. Azt hiszem, hogy többször is az asztalra fog kerülni.

Hozzávalók:

a tésztához,

25 dkg finomliszt
12,5 dkg vaj
2 ek cukor
Csipet só
1 tojás sárgája
2 ek jeges víz



a lemon curd-höz,
10 dkg cukor
4 citrom leve és reszelt héja
7 ek étkezési keményítő
6 tojás sárgája
10 dkg olvasztott vaj
a habcsókhoz,
20 dkg kristálycukor
6 szobahőmérsékletű tojásfehérje
10 dkg porcukor
Csipet só
Elkészítés:
Keverd össze a lisztet a szárazanyagokkal . Morzsold bele a hideg vajat, add hozzá a tojás sárgáját és a vizet, majd gyors mozdulatokkal, hideg kézzel gyúrd össze. Tedd fóliába és pihentesd a hűtőszekrényben 30 percig. Ha eleget állt, nyújtsd vékony korong formájúra és óvatosan bélelj ki vele egy piteformát. Tégy a tésztára sütőpapírt és valamilyen nehezékkel, pl. 2 marék száraz babba süsd „vakon” 180 fokon, 15 percig. Hűtsd ki kissé, majd óvatosan szedd ki belőle a „nehezéket” és a sütőpapírt. 
Keverd a keményítőt a cukorral és 3 ek vízzel, hogy paszta állagú krémet kapj. Reszeld le a citromok héját és ½ dl vízzel forrald fel, majd öntsd a keményítős masszához. Add hozzá a tojássárgákat, olvasztott vajat és a citromok levét. Tedd a keveréket a tűzhelyre és folyamatos kevergetés mellett, alacsony lángon főzd, míg jó sűrű nem lesz, majd öntsd a pitébe és várd meg, míg kissé kihűl. 
Öntsd a fehérjéket tálba és csipet sóval verd habbá. Öntsd hozzá a kristálycukrot majd verd legalább 4-5 percig, míg nagyon kemény és fényes nem lesz. Óvatosan szitáld rá a porcukrot és spatulával, finom mozdulatokkal forgasd a habhoz épp csak annyira, hogy összekeveredjen. Halmozd a habot a süteményre és formázd, úgy, hogy apró „habcsúcsokat” kapjál, én kiskanál szárával csináltam. Süsd 120 fokon míg a tojáshab megbarnul kissé, kb. 30 percig. Hűtve tálald.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése