2014. szeptember 1., hétfő

Smarni avagy császármorzsa

Nagy kedvenc! Szinte minden héten elkészítem. Én sütőben sütöm, néha megkeverve. Kezdek azon gondolkodni, lehet hogy én egy lusta háziasszony vagyok? :)

Hozzávalók:

4 dl. tej 4 db. tojás 25 dkg. búzadara 3 dkg. vaj 8 dkg. cukor 6 dkg. mazsola 1 db. citrom héja 4 ek. olaj

Elkészítés:

A tojások sárgáját a fele cukorral és a vajjal habosra keverem. Hozzáöntöm a tejet, búzadarát, mazsolát és a reszelt citromhéjat. A hűtőbe teszem 30 percre (lehet több is, a lényeg, hogy megduzzadjon a búzadara) A maradék cukorral és a tojásfehérjékből kemény habot verek és hozzáöntöm a búzadarás keverékhez. Egy tepsibe beleöntöm az olajat és úgy teszem be a sütőbe, amit 250 fokon előmelegítettem. Beleöntöm a smarnit és kb. 5 percenként megkeverem, a felénél inkább már morzsálom. Amikor már szép aranybarna kiveszem (kb. 25-30 perc). Porcukorral és lekvárral tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése