2014. augusztus 31., vasárnap

Vörösboros, fűszeres szilvalekvár sütőben készítve

Kaptam picivel több mint 3 kiló szilvát, amit napok óta csak kerülgettem a konyhába. A tipikus nagymamiféle lekvárfőzéshez...miszerint 6-8 órán keresztül állandó kevergetés mellet főzd meg a szilvát... sem kedvem, sem időm nem volt. Így google barátom segítségét kértem, hátha találok valami kiskaput, hogy lekvárom is legyen és az időm is megmaradjon. Találtam többféle megoldást, aztán úgy döntöttem, hogy a leglustább variációt választom és sütőben megsütöm. Megjegyzem, nem is gondoltam, hogy ennyiféle megoldás létezik a lekvárfőzés világában. :) 
A 3 kg szilvából lett 6 üveg mosolygós, finom, fűszeres, vörösboros szilvalekvár. Szerintem téli estéken nagyon fog a család örülni ha ebből sütök valami finom sütit. :)
Hozzávalók:


3 kg szilva 
20 dkg cukor
1 evőkanál őrölt fahéj
1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg
2 dl vörösbor
1 csomag vanillincukor 
1 csomag dzsemfix 2:1.



Elkészítés:

A szilvákat kimagozom, majd 8 darabba vágom. Egy nagy jénai vagy kerámia edénybe tesszük. A cukrot a fűszerekkel és a vanillincukorral összekeverem és rétegezve megszórjuk az apró szilvákat. Meglocsoljuk a vörösborral és jól összekeverjük. Előmelegített sütőben, 170 fokon sütjük légkeveréssel, bő 2 órán keresztül, félóránként meg is kevertem. Kb. 2 óra múlva  hozzákeverjük a dzsemfixet és pár percre visszatesszük a sütőbe. Amikor kész kisebb üvegekbe töltjük és a tető felrakása után pár percre fejre állítjuk. Száraz dunsztba téve hagyjuk kihűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése