2014. augusztus 1., péntek

Maradéktorta

Azért lett maradéktorta a neve, mert a múltkori szedres sütiből még maradt pár hozzávaló. Nehogy kárba vesszen, felhasználtam gyorsan.
Szeder az érik folyamatosan a kertben, így nem volt kérdés, hogy mi kerüljön a tetejére. A szederre csurgattam csokoládét, mert pont zserbógolyót készítettem az ismerősöknek és maradt egy kevés a tál alján.
Hozzávalók:

az alaphoz,
20 dkg keksz (darált, morzsolt)
10 dkg olvasztott vaj

a krémhez,
20 dkg krémsajt
 3 evőkanál porcukor
 1 citrom leve

a tetejére gyümölcs (szedermánia van nálam éppen)

Az alaphoz a kekszet nagyon apróra töröm, morzsolom és összekeverem a 10 dkg megolvasztott vajjal. 18 cm átmérőjű tortaformát sütőpapírral ki kellett volna bélelnem, de elfelejtettem, és a kekszes vajat az aljára nyomkodom. Amíg a krémet elkészítem hűtőbe teszem a tepsit.

A krémsajtot a porcukorral és citromlével összekeverem, majd a kekszre kanalazom. A tetejét megszórom gyümölccsel, csurgatok rá csokoládét és már mehet is a hőtőbe. Én egy éjszakára hagytam bent, de elég 4-5 óra is, hogy összeálljon.

Tejszínhabbal tálaltam.




2 megjegyzés:

  1. Kedves webmester,

    Észrevettük, hogy nagyon finom receptek találhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.mytaste.hu ahol a felhasználók válogathatnak több mint 115 000 összegyűjtött recept közül. Az oldalon szintén található egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a receptek elejét, melyeket a felhasználók ezután könnyen megtalálják a keresőnk segítségével. Ám a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra, tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Mytaste.hu testvéroldalai megtalálhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szívesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@mytaste.hu

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tünde!
    Köszönöm, már regisztráltam is. :)
    Üdvözlettel:
    Sütisdobozom (Éva)

    VálaszTörlés