2014. október 18., szombat

Muffin alaprecept

Ha alig van időm, de mégis valami édességre vágyom akkor a muffin jut mindig eszembe. Van egy alaprecept, amit bármivel lehet variálni. Most csokit és gránátalmát tettem bele, mivel a sajttortámhoz nem használtam fel az összeset, csoki pedig mindig van itthon. 
Hozzávalók az alaprecepthez,
250 g liszt
3 tk sütőpor
1/2 tk só
105 g cukor
1 tojás
2,5 dl tej
0,6 dl olaj

Adj hozzá tetszés szerint csokit, gyümölcsöt, és keverd el lazán. Kb. 200 g-ot vesz fel ezekből ez a mennyiségű tészta.

Elkészítés,
Előmelegítettem a sütőt 200 fokra. 
Egy tálba szitáltam a lisztet, a sót és a sütőport. Egy másik tálban elkevertem a tejet, a tojást és a cukrot, majd utána hozzá adtam az olajat, ezt is elkevertem.Hozzáöntöttem a nedves hozzávalókat a szárazakhoz, és elkevertem, amíg össze nem állt sűrű tésztává.A gránátalmát és az apróra tört csokit (kb.8 kocka)még hozzá tettem és ezt is jól elkevertem. Kivajaztam egy muffin sütőforma tetejét – erre azért van szükség, hogy a megemelkedő muffinokat könnyen ki lehessen venni, ezt nemrég olvastam.:)Beletettem a formába a muffinsütő papírokat. Ebből a mennyiségből 12 darab normál méretű (7 cm-es) muffin lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése